Implantologie behandeling

Implantologie behandeling

Op deze pagina wordt stapsgewijs duidelijk gemaakt hoe een implantologie behandeling er uit ziet.

Eerste stap: in kaart brengen van de situatie

Tijdens dit consult brengen wij uw algemene gezondheid en mondsituatie in kaart. Ook wordt er gekeken of er voldoende kaakbot aanwezig is. Als dit niet het geval is, kan onze implantoloog de hoeveelheid kaakbot eventueel aanvullen met een herstelbehandeling. Verder wordt de breedte van uw kaak gemeten, onderzoeken we de conditie van uw tandvlees en kijken we hoe eventuele tanden en kiezen op elkaar passen.

Mogelijk worden er gebitsfoto’s gemaakt of afdrukken genomen zodat het tandtechnisch laboratorium een mal van uw gebit kan maken. Bij een all-on-4 of all-on-6 prothese wordt er een (driedimensionale) CT-scan van uw kaak gemaakt. Dit is nodig om de exacte positie van de toekomstige implantaten te kunnen bepalen.

Tweede stap: tandimplantaten plaatsen

Onze implantoloog plaatst de implantaat onder een plaatselijke verdoving in de kaak. Deze relatief eenvoudige ingreep is ook op oudere leeftijd prima mogelijk. Het duurt 6 tot 12 weken voordat de tandimplantaten stevig in het kaakbot vast zitten. In de tussentijd kunt u met een kleine aanpassing uw eigen kunstgebit blijven dragen. Wij zorgen er altijd voor dat u weer mét tanden de deur uit gaat.

Praktijk sfeerbeeld

Derde stap: tandimplantaten zijn vastgegroeid

Uw nieuwe tanden of kiezen worden in een tandtechnisch laboratorium gemaakt. Daarvoor hebben we een afdruk nodig waarop de positie van uw implantaten zichtbaar is. Hierin wordt gips gegoten. Na uitharding van dit gipsen model kan de tandtechnicus de kroon, brug, prothese of het klikgebit op maat maken en deze op de implantaten plaatsen.

Behandeling is klaar, en nu?

Ook een kroon, brug, prothese of klikgebit op basis van implantaten dient goed onderhouden te worden. Klik hier voor meer informatie over hoe u dit het beste kunt doen.

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Tandartsenpraktijk Nijverheidssingel? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900-1515.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Open
maandag08:15 - 12:00 | 13:00 - 17:00
dinsdag08:15 - 12:00 | 13:00 - 17:00
woensdag08:15 - 12:00 | 13:00 - 17:00
donderdag08:15 - 12:00 | 13:00 - 17:00
vrijdag08:15 - 12:00 | 13:00 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Nijverheidssingel 319
Breda 4811 ZW
Route

Patiëntervaringen

1751 reviews · ⭐ 8.7 gemiddeld

Goed geïnformeerd wat er scheelde en goed geholpen

Dacht dat een stukje van m’n voortand was gebroken, maar was het glazuur. Gepolijst en nu weer okay!!

Top

Vriendelijk, nam de tijd en deed goed haar wrtk (mondhygieniste)

erg goed

prima

Proffesionele en vriendelijke benadering en duidelijke uitleg.

Het was een prettig bezoek.

Prettige praktijk, vriendelijke mensen. Gorede behandeling

Je krijgt regelmatig bericht om je aan de controle te horuden. Werkt voor mij prima.

Perfect

Alles naar wens

zeer vakkundig

snel en goed en pijnloos geholpen

Top!

Ik ga bijna op vakantie, ik kon de zelfde dag terecht, door omstandigheden kon ik zelf mijn gaatjes niet laten vullen. Ze zouden bellen bij een afvaller en dat deden ze! Volgende dag kon ik terecht om mijn gaatjes te laten vullen. Ik vond het best spannend, maar ze gaan super rustig en ontspannen te werk. Erg fijn!

Goede tandarts

Deskundig en vriendelijk

fijn bezoek

De tandarts neemt rustig de tijd en staat open voor vragen.

fijn en snel geholpen

prettig contact en goed

Professioneel en zeer vriendelijk

Professioneel en vriendelijk

Fijne praktijk

Ik die met veel angst voor de tandarts hier binnen kwam en dit had aangegeven, werd echt goed door agni op mijn gemak gesteld. En ze vertelde precies wat ze ging doen. Als het pijn doet moet je het zeggen en dan stop ik. Dat zeggen ze allemaal maar Agni doet dit ook echt. Informeert regelmatig tussendoor of het nog (goed) gaat. De angst is zeker minder. Ik zou dit zeker promoten bij vrienden en of kennissen

Heel tevreden

Het was alleen een controle, Heel vriendelijke personen. Ik voel mij op mijn gemak in deze praktijk. Ik vind dat erg belangrijk!!!!!

9

Prima behandeling!

Prima

Goed

Goed ontvangen

Vriendelijk en deskundig

Op tijd, snel, vriendelijk

Ik werd op de afgesproken tijd geholpen. Vakkundig en vriendelijk geen dingen worden er gedaan zonder toestemming.

Goede ervaring

Goede ervaring gehad

alles was goed

het was allemaal goed geregeld en op tijd

was heel goed

goed ontvangen was heel aardig

Goed geholpen

Martijn van Houten heeft me goed geholpen

Goed

Altijd goeie ervaring

Altijd Goed

Wordt goed behandeld en goed gecommuniceerd.

Goed

Vertrouwen in de tandarts