Implantologie

Implantologie

Implantologie is niet meer weg te denken uit de hedendaagse tandheelkunde en heeft al veel mensen aan een stralende lach geholpen! 

Implantologie is het onderdeel van de tandheelkunde dat zich bezighoudt met het plaatsen van tandheelkundige implantaten ter vervanging van de eigen tanden en/of kiezen. Lees op deze pagina meer over de voordelen van tandimplantaten.

Professor Per-Ingvar Brånemark uit Zweden ontdekte in de 60-er jaren dat kleine titanium staafjes moeilijk uit bot te verwijderen zijn. Aan de hand van zijn ontdekking ging hij deze lichaamsvriendelijke titanium staafjes gebruiken als verankering voor gebitsprotheses en later ook voor enkele tanden en kiezen. Deze techniek is in de jaren daarna steeds verder ontwikkeld en tegenwoordig is implantologie een onmisbaar onderdeel van de tandheelkunde en heeft het veel mensen geholpen zich weer zeker te voelen.

Lees hier meer over hoe een implantologie behandeling er uit ziet.

Praktijk sfeerbeeld

Wanneer is implantologie een goede oplossing?

  • Bij vervanging van een enkele tand of kies. Er kan dan een kroon op het implantaat geplaatst worden. Lees hier over kronen op implantaten.
  • Bij vervanging van meerdere tanden en/of kiezen. Er wordt dan meestal een brug gemaakt, maar het implantaat kan ook dienen als ondersteuning van een uitneembare constructie zoals een frameprothese.
  • Bij vervanging van alle tanden in een kaak. De opbouw kan dan bestaan uit een vaste brug of een uitneembare prothese (klikgebit) die verankerd wordt op de implantaten door middel van bijvoorbeeld drukknoppen of een staaf-constructie.
Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Tandartsenpraktijk Nijverheidssingel? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Praktijkinformatie

Openingstijden

Open
maandag08:15 - 12:00 | 13:00 - 17:00
dinsdag08:15 - 12:00 | 13:00 - 17:00
woensdag08:15 - 12:00 | 13:00 - 17:00
donderdag08:15 - 12:00 | 13:00 - 17:00
vrijdag08:15 - 12:00 | 13:00 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Nijverheidssingel 319
Breda 4811 ZW
Route

Patiëntervaringen

1751 reviews · ⭐ 8.7 gemiddeld

Goed geïnformeerd wat er scheelde en goed geholpen

Dacht dat een stukje van m’n voortand was gebroken, maar was het glazuur. Gepolijst en nu weer okay!!

Top

Vriendelijk, nam de tijd en deed goed haar wrtk (mondhygieniste)

erg goed

prima

Proffesionele en vriendelijke benadering en duidelijke uitleg.

Het was een prettig bezoek.

Prettige praktijk, vriendelijke mensen. Gorede behandeling

Je krijgt regelmatig bericht om je aan de controle te horuden. Werkt voor mij prima.

Perfect

Alles naar wens

zeer vakkundig

snel en goed en pijnloos geholpen

Top!

Ik ga bijna op vakantie, ik kon de zelfde dag terecht, door omstandigheden kon ik zelf mijn gaatjes niet laten vullen. Ze zouden bellen bij een afvaller en dat deden ze! Volgende dag kon ik terecht om mijn gaatjes te laten vullen. Ik vond het best spannend, maar ze gaan super rustig en ontspannen te werk. Erg fijn!

Goede tandarts

Deskundig en vriendelijk

fijn bezoek

De tandarts neemt rustig de tijd en staat open voor vragen.

fijn en snel geholpen

prettig contact en goed

Professioneel en zeer vriendelijk

Professioneel en vriendelijk

Fijne praktijk

Ik die met veel angst voor de tandarts hier binnen kwam en dit had aangegeven, werd echt goed door agni op mijn gemak gesteld. En ze vertelde precies wat ze ging doen. Als het pijn doet moet je het zeggen en dan stop ik. Dat zeggen ze allemaal maar Agni doet dit ook echt. Informeert regelmatig tussendoor of het nog (goed) gaat. De angst is zeker minder. Ik zou dit zeker promoten bij vrienden en of kennissen

Heel tevreden

Het was alleen een controle, Heel vriendelijke personen. Ik voel mij op mijn gemak in deze praktijk. Ik vind dat erg belangrijk!!!!!

9

Prima behandeling!

Prima

Goed

Goed ontvangen

Vriendelijk en deskundig

Op tijd, snel, vriendelijk

Ik werd op de afgesproken tijd geholpen. Vakkundig en vriendelijk geen dingen worden er gedaan zonder toestemming.

Goede ervaring

Goede ervaring gehad

alles was goed

het was allemaal goed geregeld en op tijd

was heel goed

goed ontvangen was heel aardig

Goed geholpen

Martijn van Houten heeft me goed geholpen

Goed

Altijd goeie ervaring

Altijd Goed

Wordt goed behandeld en goed gecommuniceerd.

Goed

Vertrouwen in de tandarts