Tandimplantaten

Tandimplantaten

Een tandimplantaat is een soort schroefje, gemaakt van titanium, dat het lichaam gemakkelijk accepteert. Het is een veilige en permanente vervanging van de tandwortel en wordt in de kaak aangebracht. Op het tandimplantaat wordt een kunstelement (bijvoorbeeld een kroon, een brug of een kunstgebit) geplaatst. In enkele maanden vormt zich nieuw botweefsel en tandvlees om het schroefje en is het tandimplantaat net zo stevig verankerd als een natuurlijke tandwortel.

De voordelen van tandimplantaten

  • Functionele én blijvende oplossing.
  • Tanden en kiezen op implantaten zijn niet van echt te onderscheiden.
  • Een tandimplantaat met een kroon, brug of kunstgebit voelt aan als uw eigen tanden.
  • Kunnen tientallen jaren mee gaan, wanneer u deze goed onderhoud.
Praktijk sfeerbeeld

Wanneer zijn tandimplantaten een goede oplossing?

  • Bij vervanging van een enkele tand: kroon op implantaat.
  • Bij vervanging van meerdere tanden: brug op implantaat of uitneembare frameprothese op implantaat.
  • Bij vervanging van alle tanden: een vaste prothese of een uitneembare prothese (klikgebit).
    • Voorwaarden voor het plaatsen van tandimplantaten

      Tandimplantaten kunnen in principe vanaf 18 jaar (wanneer het kaakbot is uitgegroeid) geplaatst worden. Daarnaast dient er dient voldoende kaakbot aanwezig te zijn.

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Tandartsenpraktijk Nijverheidssingel? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900-1515.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Open
maandag08:15 - 12:00 | 13:00 - 17:00
dinsdag08:15 - 12:00 | 13:00 - 17:00
woensdag08:15 - 12:00 | 13:00 - 17:00
donderdag08:15 - 12:00 | 13:00 - 17:00
vrijdag08:15 - 12:00 | 13:00 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Nijverheidssingel 319
Breda 4811 ZW
Route

Patiëntervaringen

1751 reviews · ⭐ 8.7 gemiddeld

Goed geïnformeerd wat er scheelde en goed geholpen

Dacht dat een stukje van m’n voortand was gebroken, maar was het glazuur. Gepolijst en nu weer okay!!

Top

Vriendelijk, nam de tijd en deed goed haar wrtk (mondhygieniste)

erg goed

prima

Proffesionele en vriendelijke benadering en duidelijke uitleg.

Het was een prettig bezoek.

Prettige praktijk, vriendelijke mensen. Gorede behandeling

Je krijgt regelmatig bericht om je aan de controle te horuden. Werkt voor mij prima.

Perfect

Alles naar wens

zeer vakkundig

snel en goed en pijnloos geholpen

Top!

Ik ga bijna op vakantie, ik kon de zelfde dag terecht, door omstandigheden kon ik zelf mijn gaatjes niet laten vullen. Ze zouden bellen bij een afvaller en dat deden ze! Volgende dag kon ik terecht om mijn gaatjes te laten vullen. Ik vond het best spannend, maar ze gaan super rustig en ontspannen te werk. Erg fijn!

Goede tandarts

Deskundig en vriendelijk

fijn bezoek

De tandarts neemt rustig de tijd en staat open voor vragen.

fijn en snel geholpen

prettig contact en goed

Professioneel en zeer vriendelijk

Professioneel en vriendelijk

Fijne praktijk

Ik die met veel angst voor de tandarts hier binnen kwam en dit had aangegeven, werd echt goed door agni op mijn gemak gesteld. En ze vertelde precies wat ze ging doen. Als het pijn doet moet je het zeggen en dan stop ik. Dat zeggen ze allemaal maar Agni doet dit ook echt. Informeert regelmatig tussendoor of het nog (goed) gaat. De angst is zeker minder. Ik zou dit zeker promoten bij vrienden en of kennissen

Heel tevreden

Het was alleen een controle, Heel vriendelijke personen. Ik voel mij op mijn gemak in deze praktijk. Ik vind dat erg belangrijk!!!!!

9

Prima behandeling!

Prima

Goed

Goed ontvangen

Vriendelijk en deskundig

Op tijd, snel, vriendelijk

Ik werd op de afgesproken tijd geholpen. Vakkundig en vriendelijk geen dingen worden er gedaan zonder toestemming.

Goede ervaring

Goede ervaring gehad

alles was goed

het was allemaal goed geregeld en op tijd

was heel goed

goed ontvangen was heel aardig

Goed geholpen

Martijn van Houten heeft me goed geholpen

Goed

Altijd goeie ervaring

Altijd Goed

Wordt goed behandeld en goed gecommuniceerd.

Goed

Vertrouwen in de tandarts